Od 8. septembra do 7. oktobra je potekal nacionalni mesec skupnega branja. Na matični šoli smo to obeležili tako na razredni kot tudi na predmetni stopnji. Skupaj z učenci in učenkami smo prebirali knjige Andreja Rozmana Roze, ki nas bo obiskal 8. novembra.
Učiteljice na razredni stopnji so skupaj z učenci in učenkami brale knjige cel mesec skupnega branja. V 1. razredu je sicer to počela le učiteljica, ki je učencem in učenkam prebirala Tri čebelice, ki vsebuje Uganke o živalih, zgodbico Mali rakec in zabavno besedno igro Krava, ki jo je pasel Mihec. Enako je to počela učiteljica v 2. razredu, le da so tam sodelovali že tudi učenci in učenke. Tretješolci in tretješolke so prebirali zbirko pesmi Dvanajst mescev, Črvive pesmi in Uganke. Četrtošolci in četrtošolke so prebirali slikanico Bober Bor, petošolci in petošolke pa zbirko kratkih fantazijsko-humornih zgodb Predpravljice in popovedke.
Na predmetni stopnji smo prvi teden pri tem sodelovali vsi učitelji in učiteljice. Vsako šolsko uro smo prvih nekaj minut namenili skupnemu branju. Vsak razred (in skupina v 8. in 9. razredih) je imel določeno svojo knjigo in svojega nosilca. Nosilec je imel nalogo, da knjigo svojega razreda nosi iz učilnice v učilnico. S kazalko si je označeval, kje so z razredom ostali ter si zapisal, kdo vse je že bral. Ob koncu pouka je knjigo vrnil v zbornico. V 6., 7. in 8. b so ravno tako prebirali Predpravljice in popovedke, v 8. a mladinsko-fantazijski roman Skrivnost špurkov, v 9. razredih pa zbirko pesmi Pesmi iz galerije. V skupinah 8. razredov so prebirali zbirke zabavnih pesmi Mali rimski cirkus, Rimuzine in črkolazen ter Pesmi iz rimogojnice, v skupinah 9. razredov pa pesnitev v slikanici Urška in zbirko pesmi Izbrane Rozine v akciji. Drugi teden so to nadaljevali prve šolske ure ter pri slovenščini, tretji teden pa pri slovenščini ter pri angleščini, kjer so ta teden prebirali angleške knjige. V zadnjem tednu smo spodbujali tudi skupno medgeneracijsko branje in s sedmošolkami Brino Bajc Rebec, Brino Miško, Aniko Vončino in sedmošolcem Andražem Milaničem obiskali starejše občane v Hiši dobre volje Miren. Učenec in učenke so jim prebirali uganke Andreja Rozmana Roze, ti pa so pridno ugibali.
Nacionalni mesec skupnega branja je bil vpleten tudi v predmet likovne umetnosti in izbirnega predmeta likovno snovanje 2 in 3. Devetošolci so se ukvarjali s snovanjem idej za izdelavo “bralnika” – stola za branje. Svoje ideje so predstavili v maketah in skicah. Pri izbirnem predmetu likovno snovanje 3 smo reciklirali stare knjige. Te bi v nasprotnem primeru končale v zabojniku za star papir, nam pa so predstavljale material in spodbudo za raziskovanje kiparskih oblik. Pri likovnem snovanju 2 smo se ukvarjali z ilustracijo in njeno vlogo v knjigah. Učenci so v različnih likovnih tehnikah ustvarili ilustracije za pesem Toneta Pavčka – Branje.
Vedno znova ugotavljamo, da grejo različna področja umetnosti z roko v roki. Eno drugega dopolnjujejo in ponujajo nove teme in izzive za ustvarjanje.
Zapisali: Vanesa Vodovnik in Urška Harej Čoha