NARAVOSLOVNI DAN: BOTANIČNI VRT IN GOZDNA UČNA POT SEŽANA

Šestošolci smo se v sredo, 17. 4. 2024, odpravili v Sežano. Ogledali smo si botanični vrt ob vili Mirassaso ter se odpravili po gozdni učni poti Tabor.

V botaničnem vrtu nas je prijazno sprejela vrtnarka Melita, s katero smo se sprehodili med zanimivimi rastlinami. Ob fontani nam je gospa predstavila zgodovino vrta, ki sega že v čas 19. stoletja, ko so sezidali letno rezidenco Villo Mirassaso. Skupaj smo se odpravili tudi v steklenjak, ki je bil narejen leta 1890. Tu smo videli in potipali veliko različnih vrst rastlin, ki imajo rade toplo in vlažno okolje. Predvsem nam je bil zanimiv kačasti kaktus, ki ne bode, ter kraljica noči, ki cveti 2x na leto in če bi želeli ujeti trenutek cvetenja, bi morali bedeti ponoči. Gospa Melita je povedala, da sama kraljice noči še ni videla cveteti. Pot iz steklenjaka nas je vodila še do ostalih rastlin in dreves. Po ogledu in zanimivih anekdotah, o katerih nam je pripovedovala gospa Melita ob drevesih, smo odšli v poseben prostor, kjer smo si ogledali kratek film o nastanku Krasa po ledeni dobi. V sosednjem prostoru je bila prav posebna didaktična soba, kjer smo si lahko pogledali različne kraške kamne, spoznali kraške pojave in živa bitja tega območja. Sledila je težko pričakovana malica, nato pa smo se učenci 6. a razreda odpravili v gozd po gozdni učni poti, 6. b razred pa se je iz gozda odpravil proti botaničnemu vrtu. V sklopu gozdne učne poti, ki jo je vodil gozdar Bojan, smo spoznali 8 drevesnih vrst, značilnih za Kras, to so: črni bor, črni gaber, graden, češnja, lipa, mali jesen, robinija in bukev. Ob prihodu v gozd smo se razdelili v skupine. Vsaka skupina je dobila podatke o svojem drevesu ter list za reševanje nalog. Ob določenem drevesu smo morali pravilno rešiti naloge. Na koncu je vsaka skupina predstavila svoje drevo ostalim sošolcem, in sicer tipične znake, kot so lubje, zgradbo in razporeditev listov, plodove itd, po katerih drevo najlažje prepoznamo.

Imeli smo se zelo lepo, saj smo prišli domov polni novega znanja in izkušenj.

Zapisale učenke 6. a razreda: Nia K., Maša S., Anika V. in Brina M.

Accessibility